Življenjepis Gyalton Rinpočeja
Oktobra 1984 se je v Gangtoku, glavnem mestu Sikkima zgodil pomemben dogodek, ko je dvanajsti Tai Situpa v templju kraljeve palače ustoličil štiriletnega Gyalton Tulku Rinpočeja.
Gyalton Rinpoče (Gjalton Rinpoče) je inkarnacija vodje samostana Čungpo iz Khama v Tibetu, Gjalton Ugjen Džigme Čökji Singe Rinpočeja, rojenega v dolini Čungpo Gjalton leta 1908. Že v zelo mladih letih se je posvetil študiju tibetanskega budizma, branja in pisanja. Bil je eden glavnih učencev 11. Tai Situpe Pema Vangčuk Gjalpoja in Dzongsar Khjentse Čökji Lodroja.
Ko je 16. Gyalwang Karmapa prejel učenja od 11. Tai Situpe, je bil prisoten tudi Gjalton Rinpoče in jih prav tako prejel. 16. Karmapa je Gjalton Rinpočeju za njegova visoka spoznanja in poglobljeno učenje podelil naziv Khenčen (vrhovni opat) Karma Kagju šole tibetanskega budizma. Gjalton Rinpoče je bil skupaj s Thrangu Rinpočejem, Kalu Rinpočejem in prejšnjim Sangye Nyenpa Rinpočejem eden od učiteljev sedanjega Tai Situpe. Gjalton Rinpoče je bil spremljevalec 16. Karmape, ko je leta 2500 po Budovem rojstvu (1956) obiskal svete kraje v Indiji. 16. Karmapa ga je na prošnjo pokojnega Čogjala, Sir Taši Namgjala, iz Sikkima imenoval za duhovnega učitelja kralja Sikkima.
Rinpoče je podelil številne iniciacije in bralna izročila. V samostanu kraljeve palače je ostal do leta 1970. Po njegovi smrti so menihi iz njegovega samostana v kraljevi palači, čakajoč na njegovo ponovno inkarnacijo, nadaljevali z opravljanjem vsakodnevnih nalog.
Leta 1983 je 12. Tai Situ Rinpoče sina Kunzang Topdena in Yangzom iz ugledne Sikkimske družine Martam prepoznal za inkarnacijo pokojnega Gjalton Rinpočeja.
Začetne slovesnosti ob ustoličenju in podelitvi imena Chungpo Gyalton Rinpoče, in prve slovesnosti za priznanje inkarnacije so pod vodstvom 12. Tai Situpe potekale v samostanu Rumtek, glavnem sedežu Karmap in Kagju šole v Sikkimu. Med slovesnostjo ustoličenja je mladi tulku neprestano udarjal po bobnu, po končanem obredu ustoličenja pa so mu princ Wangčuk, kraljeva babica, drugi člani uradnikov kraljevske družine in učenci izrazili spoštovanje.
Tai Situ Rinpoče je v Rumteku v spremstvu Gyalton Rinpočeja in ostalih visokih lam izvedel obred posvetitve stupe pokojnega 16. Gyalwang Karmape, nakar so se odpravili v samostan kraljevske palače, kjer jih je sprejela kraljeva družina in ostale plemiške družine Sikkima, kot tudi vladni uradniki ter številne tibetanske in Sikkimske častne osebe. Gyalton Rinpoče je ostal v samostanu kraljevske palače in se pod vodstvom Gyalton Gelonga, najbližjega učenca prejšnjega Gyalton Rinpočeja, tam posvetil učenju branja in pisanja tibetanščine.
Leta 1989 je mladi Rinpoče prišel v samostan Palpung Šerab Ling, glavni sedež Tai Situ Rinpočeja v Indiji. Tam je ostal približno dve leti in se pod vodstvom svojega glavnega učitelja Tai Situ Rinpočeja in drugih učiteljev, kot je Saldže Rinpoče, posvetil študiju budizma. Približno deset let je obiskoval tudi redno angleško srednjo šolo in univerzo, kjer je za svojo glavno usmeritev izbral znanost. V šoli se je Rinpoče učil različnih jezikov, kot so angleščina, hindi in nepalščina.
Februarja 2002 je po povratku v Palpung Šerab Ling nadaljeval s študijem dharme, Budovega nauka, ki vključuje budistično filozofijo, debato, obredje, svete plese lam in različne glasbene obredne inštrumente. Zaradi Rinpočejevih izjemnih sposobnosti mu je pred štirimi leti Kenting Tai Situpa podelil naziv vadžra mojstra Palpung Šerab Ling samostana in kot njegov predstavnik je obiskal številne predele Indije, med drugimi tudi kraljestvo Butan.
Sedaj Gyalton Rinpoče biva v Palpung Šerab Lingu, sedežu 12. Tai Situpe. Leta 2007 se je Gyalton Rinpoče prvič podal na zahod in je v Evropi, Avstraliji, Novi Zelandiji in Aziji podal svoja učenja. Med svojo prvo svetovno turnejo je junija 2007 obiskal tudi Ljubljano in v okviru našega centra Palpung Ješe Čölinga podal učenja "Sedemintrideset praks bodhisatev" in podelil iniciacijo Čenreziga, bude sočutja. Leta 2009 je ponovno obiskal Slovenijo.